Co dělat, pokud se tržby nefiskalizují?

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

Co dělat, pokud se tržby nefiskalizují?

Pokud máte správně nastavený režim EET a nedochází k evidenci (fiskalizaci) účtenek, máte několik možností, jak situaci řešit. Většina problémů je však způsobena nefungujícím či nestabilním internetovým připojením. Není nutné panikařit, na dofiskalizování máte 2 dny.

V této kapitole najdete odpovědi na tyto otázky:

 

Jak ověřit fungující internetové připojení v pokladně?

Svítící ikonka Wifi připojení v dotykové pokladně ještě neznamená, že internetové připojení opravdu funguje. Pokladna může být připojena k bezdrátové síti, ale tato síť již nemusí mít internetovou konektivitu. Otevřete tedy v pokladně internetový prohlížeč a načtěte nějakou webovou stránku, kterou jste ještě v minulosti nenavštívili. Pokud se stránka načte, internetové připojení funguje. V případě problémů s připojením kontaktujte svého správce sítě či poskytovatele internetového připojení.

1_icon

Na ploše dotykové pokladny ťukněte na ikonku pro zobrazení všech aplikací.

Screenshot_2017-03-20-16-33-48

 

2_icon

V seznamu nainstalovaných aplikací zvolte aplikaci Internet či Vámi nainstalovaný jiný prohlížeč, např. Chrome.

Screenshot_2017-03-20-16-33-40

 

3_icon

Do adresního řádku prohlížeče zadejte adresu nějaké webové stránky, kterou jste ještě nenavštívili. Tato stránka tak nebude uložena ve vyrovnávací paměti prohlížeče a bude se kompletně načítat. Pokud se stránka zobrazí, máte vyhráno, internet funguje.

Screenshot_2017-03-20-16-34-49

 

Nyní se můžete pokusit neodeslané účtenky znovu fiskalizovat (evidovat) hromadně podle postupu dále.

nahoru


 

Jak najednou zfiskalizovat (zaevidovat) neodeslané doklady?

Doklady, které nebyly fiskalizovány (zaevidovány) můžete dodatečně zfiskalizovat (zaevidovat) pomocí volby Fiskalizovat doklady v postranním menu. Pokud nebyly nějaké doklady fiskalizovány, budete na to upozorněni ikonkou menu-chyba. Zvolením možnosti Fiskalizovat doklady proběhne nový pokus o fiskalizaci (zaevidování) VŠECH nefiskalizovaných dokladů.

Pokud nedojde tímto způsobem k fiskalizaci dokladů, proveďte opakovanou evidenci účtenek v Historii. (viz tento postup)

NewItem120

sipka1

NewItem121

 

Pokud se nefiskalizují jen některé produkty, zkontrolujte, zda ve vlastnostech kategorií či produktů nemáte aktivní přepínač Nefiskalizovat.

nahoru


 

Jak zobrazit a opravit případné chyby fiskalizace?

Na chyby fiskalizace, které mohou být způsobeny chybným nastavení režimu EET, budete také upozorněni ikonkou menu-chyba v postranním menu.Zvolením možnosti Zobrazit chyby fiskalizace zobrazíte seznam reportovaných chyb. Zobrazené chyby jsou reportované serverem finanční správy.

clip0094

 

Níže je uvedena chyba, kdy nastavené DIČ v pokladně v části Nastavení EET nesouhlasí s vloženým certifikátem. Certifikát, který používá pokladna, byl tedy vystaven na jiné DIČ, než je nastaveno v pokladně. Řešením tohoto problému je kontrola, zda je v nastavení EET uvedeno správné DIČ. Pokud ano, je potřeba do pokladny nahrát správný certifikát, vystavený na toto DIČ.

clip0095

 

Jakmile chyby vyřešíte, můžete je volbou VYŘEŠENO, SMAZAT SEZNAM smazat. Pokud však nedojde k nápravě chyb (změně nastavení), chyby fisklalizace se po dalším prodeji v pokladně objeví samozřejmě znovu.

 

Reportované chyby EET

Kód + chyba

Řešení

1 DIC poplatnika v datove zprave se neshoduje s DIC v certifikatu

Ověřte v nastavení EET správné DIČ nebo nahrajte správný certifikát k danému DIČ.

2 Chybny format DIC poverujiciho poplatnika

Zkontrolujte správný formát DIČ pro subjekt EET pro prodej v pověření.

3 Chybna hodnota PKP

Tato chyba by neměla nastat. Pokud ji zaznamenáte, kontaktujte prosím technickou podporu.

4 Datum a cas prijeti trzby je novejsi nez datum a cas prijeti zpravy*

Nastavte správné datum a čas v pokladně.

5 Datum a cas prijeti trzby je vyrazne v minulosti*

Nastavte správné datum a čas v pokladně.

* Kontrola data a času přijetí tržby (uvedené v datové zprávě) se provádí vůči datu a času přijetí zprávy na společné technické zařízení správce daně. Pokud bude datum a čas přijetí tržby o více než 2 hodiny novější, nebo naopak bude o více než 2 roky starší než datum a čas přijetí zprávy, bude označeno kontrolou jako chybné. Jako chybné bude označeno i datum a čas přijetí tržby starší než minimální datum a čas přijetí tržby vztahující se k příslušnému cílovému prostředí.

nahoru