Parkování účtů

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

Parkování účtů

Každý účet v Dotykačce můžete zaparkovat, tedy odložit a později se k němu vrátit. Parkování účtů je vhodné zejména v případě průběžné útraty vašich zákazníků, např. při otevření účtu v restauraci. V případě, že je aktivní mapa stolů, dochází k parkování účtů automaticky vždy k vybranému stolu. Účty jednotlivých stolů tak zůstávají otevřeny a mezitím může obsluha vytvářet další účty.

 

Jak zaparkovat účet?

1_icon

Na obrazovce s naúčtovanými položkami ťukněte na tlačítko pro zaparkování 01, případně použijte tlačítko ZPĚT 02.

parkovani1b

 

2_icon

Objeví se dialog Zaparkovat. Do tohoto dialogu můžete napsat poznámku, která se bude u zaparkovaného účtu zobrazovat. Pro zaparkování účtu ťukněte na tlačítko ULOŽIT. Stoly, které mají již zaparkované nějaké účty, jsou označeny fialovou barvou. Při zaparkování dalšího účtu tak bude zobrazen dotaz, zda aktuální účet spojit s již zaparkovaným (otevřeným) účtem na daném stolu nebo na stůl zaparkovat další (nový) účet. Viz kapitola Rozdělení účtu.

Účet se odloží na seznam zaparkovaných účtů. Tento seznam najdete na hlavní obrazovce v dlaždicovém menu pod tlačítkem OTEVŘENÉ (X), kdy v závorce je zobrazován počet aktuálně zaparkovaných účtů. Pokud nemáte žádný zaparkovaný účet, je na tlačítku zobrazeno ZAPARKOVAT.

parkovani2

 

3_icon

Pro znovuotevření zaparkovaného účtu ťukněte na tlačítko OTEVŘENÉ (X) a vyberte si ze seznamu účet, který chcete upravit. Pokud jste k účtu napsali poznámku, je v seznamu zobrazena.

parkovani3otevrene

 

dulezite_sdeleni_icon

Jestliže není možné zaparkovaný účet upravit a používáte Mobilního číšníka je pravděpodobně v Mobilním číšníkovi aktivní. V takové případě je účet uzamčen až do doby, než bude v Mobilním číšníkovi opět zaparkován. Pro více informací se podívejte do této kapitoly.

Screenshot_2017-07-19-19-03-27

 

4_icon

Budou zobrazeny položky na tomto účtu a můžete s účtem dále pracovat a přidávat položky. Pro opětovné zaparkování znovu ťukněte na tlačítko 01. Pro uzavření účtu ťukněte na tlačítko Vystavit účet 02. Účet bude uzavřen a zmizí ze seznamu zaparkovaných. Dále ho najdete v Historii.

parkovani12b

nahoru

Obrazovka s mapou stolů

Pokud je Mapa stolů aktivní, zobrazuje se na hlavní obrazovce místo kategorií a produktů. V tomto případě nejprve ťuknutím na mapě vyberte požadovaný stůl a poté naúčtujte k danému stolu produkty. Jakmile máte naúčtováno, můžete účet uzavřít či zaparkovat a vrátit se zpět do mapy stolů. Stůl u kterého je otevřený (aktivní) účet je v mapě zvýrazněn barvou odpovídající stáří účtu s vyznačením doby. Na spodku mapy najdete tlačítka pro změnu měřítka, případně přechod na další stránku mapy.

Screenshot_2017-10-11-15-19-31

 

Informace o času od poslední úpravy účtu na mapě stolů

U každého účtu se po první minutě od zaparkování zobrazuje čas od poslední úpravy účtu. Tato informace poskytne obsluze přehled o době od posledního obsloužení hostů. Barva stolu se dle nastaveného času postupně mění ze zelené na oranžovou a následně červenou barvu. Dostanete tak jasnou informaci o tom, že daný stůl již delší dobu nebyl obsloužen. Změna časového intervalu, případně vypnutí, lze provést v nastavení Mapy stolů.
 

uziv_tip_icon

Pokud používáte mapu stolů, přijde vám vhod jednoduchý rezervační systém, který umožní vytváření a evidenci rezervací prostřednictvím jednoduché aplikace. Více informací najdete v kapitole Rezervace.

nahoru