Zákazníci

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

Zákazníci

Na záložce SEZNAMY » ZÁKAZNÍCI vidíte přehled všech vytvořených zákaznických účtů. Každou provedenou platbu na pokladně můžete přiřadit k zákaznickému účtu. V případě, že v jednotlivých produktech nastavíte počet bodů, budou tyto body zákazníkovi po zaplacení produktu připsány na jeho účet. Zákaznické účty můžete vytvářet jak přímo v dotykové pokladně, tak prostřednictvím Vzdálené správy.

Na záložce SEZNAMY » SLEVOVÉ SKUPINY určujete pravidla pro vytváření slev na všechny produkty.

Pomocí funkce Hromadný výběr můžete vybrat více položek, které lze přesunout do jiné kategorie, smazat, či upravit u nich třeba daňovou sazbu, či jiné parametry.
 

uziv_tip_icon

Ve Vzdálené správě lze zákazníky také hromadně naimportovat z připraveného csv. souboru. Ten má stejnou strukturu jako soubor, který získáte exportem zákazníků ze Vzdálené správy. Import a export položek však podporuje pouze Dotykačka NAPLNO.

 

Jak vytvořit zákaznický účet?

1_icon

Na záložce SEZNAMY » ZÁKAZNÍCI 01 klikněte na modré tlačítko + PŘIDAT 05. Pokud již máte nějaké účty vytvořené, tlačítkem 07 zvolený účet upravíte a tlačítkem 08 jej smažete. Kliknutím na tlačítko Tržby 06 zobrazíte přehled zákazníkových plateb.

Tlačítky 02 záznamy vyexportujete, tlačítkem 03 provedete hromadnou změnu vlastností a pomocí tlačítka 04 zákazníky naimportujete.

2017-03-27_180907

 

poznamka_icon

Při smazání zákazníka máte možnost zvolit, zda bude anonymizován. Aktivací této volby bude zákazník vymazán ze všech záznamů v pokladně a Vzdálené správě, které se zákaznickými účty souvisí a to i zpětně. Místo jeho jména bude u záznamů uvedeno "XXX". Pokud zákazníka vymažete bez anonymizace, zákaznický účet sice bude odstraněn, ale v historických záznamech zůstane jméno zákazníka zachováno. Možnost anonymizace souvisí se směrnicí GDPR.

clip0052

 

2_icon

Po stisknutí tlačítka + Přidat se otevře stránka s informacemi o zákaznickém účtu. Pokud vložíte IČ, můžete kliknutím na ikonu 01 načíst informace z ARESu. Do pole 02 zadejte název účtu (jméno zákazníka). Toto pole je jako jediné vyžadováno. V případě, že do pole 03 vložíte čárový kód, můžete pro přiřazení zákazníka k naúčtovaným položkám jednoduše naskenovat čárový kód pomocí čtečky nebo použít EM čipy. Podle štítků zadaných do pole 04 můžete zákazníky vyhledávat. Pomocí přepínače 05 lze zákaznický účet dočasně skrýt bez nutnosti zákaznický účet mazat.

V poli 06 vidíte aktuální stav bodů zákazníka. Můžete také zadat vlastní výchozí bodovou hodnotu. V případě, že máte na pokladně nastavené vlastní slevové skupiny, můžete je zákazníkovi přiřadit pomocí rozbalovacího menu 07. Slevové skupiny nastavíte v pokročilém nastavení Dotykačky v části Slevové skupiny.

Pokud zadáte do pole 08 text, bude po přiřazení zákazníka k účtence tento text na účtence vytištěn. Každému zákaznickému účtu lze určit platnost do data, které specifikujete v poli 09. Prvotně je však nutné nejprve tuto možnost ťuknutím na čtvereček před datem povolit. Jakmile vyplníte všechny požadované údaje, uložte volby ťuknutím na tlačítko Uložit 010.

2017-03-27_175804175806

 

uziv_tip_icon

Zákaznickou slevu je možné přiřadit kdykoliv, dokud neuzavřete účet stisknutím tlačítka Vystavit účet na hlavní obrazovce Dotykačky. Po stisknutí tlačítka Vystavit účet je účet uzavřen a později dojde i k jeho fiskalizaci v souvislosti s EET, proto již není možné s cenou jakkoliv hýbat. Dokud však účtujete produkty, stačí kdykoliv před stisknutím tlačítka Vystavit účet načíst čtečkou zákaznickou kartu či přiřadit zákaznický účet ručně a podle nastavené slevy se tato aplikuje na otevřený účet zákazníka.

nahoru


Poznámka:
Pokud v seznamu kliknete na tlačítko Tržby, zobrazí se přehled zákazníkových plateb. Přehled plateb můžete uložit do Excel tabulky nebo souboru .csv ťuknutím na odpovídající zelené tlačítko vpravo nahoře.

zakaznici3

nahoru


Jak spravovat slevové skupiny?

Pomocí slevových skupin můžete určit slevu v určité výši, platnou pro všechny produkty, kterou poté přiřadíte konkrétnímu zákazníkovi. Tuto slevu k zákazníkovi přiřadíte při tvorbě nebo editaci zákaznické karty.

1_icon

Vyberte SLEVOVÉ SKUPINY 01 v horní liště, zde můžete přidat nové pravidlo tlačítkem Přidat 02, nebo editovat stávající pravidla tlačítkem Detaily 03. Smazat slevovou skupinu lze pomocí importu, kdy v importním souboru pomocí příznaku delete definujete smazání dané skupiny.

slevove_skupiny_800_edge_no

 

2_icon

V dialogovém okně pro vytvoření a editaci slevových skupin 04 vyberte název pravidla a výši slevy a potvrďte tlačítkem Uložit 05.

slevove_skupiny2_800_edge_no2

nahoru