Zákazník

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

Zákazník

zakaznik6Dotykačka umožňuje vedení zákaznických účtů, kdy každý účet můžete přiřadit konkrétnímu zákazníkovi. To je vhodné třeba v případě, kdy nabízíte zákazníkům nějaký věrnostní program v rámci kterého sbírají body na své zákaznické konto.

Každému vytvořenému produktu lze totiž určit počet bodů, které zákazník získá jeho nákupem. Lze samozřejmě zadat i zápornou bodovou hodnotu, kdy se po nákupu takového produktu zákazníkovi body naopak odečtou. Příkladem budiž třeba láhev šampaňského, kterou zákazník obdrží po dosažení 1000 bodů. Tento produkt bude mít bodovou hodnotu -1000 a po jeho naúčtování se tak zákazníkovi odečte 1000 bodů. Konečná hodnota jeho bodového konta tak bude 0 bodů.

 

uziv_tip_icon

Zákaznické účty můžete vytvářet či upravovat také prostřednictvím Vzdálené správy, nikoliv jen v dotykové pokladně. Pro další informace se podívejte do této kapitoly.

 

Jak pracovat se zákaznickými účty?

1_icon

Ťukněte na tlačítko ZÁKAZNÍK v dlaždicovém menu. Otevře se přehled zákaznických účtů. Pro vytvoření nového ťukněte na + NOVÝ ZÁKAZNÍK 01. Pokud chcete upravit stávajícího zákazníka, dlouze na něj v přehledu ťukněte. Krátkým ťuknutím zákazníka vyberete a následně účtované produkty se přiřadí k jeho účtu. Stávající zákazníci mají v přehledu také uveden stav svého bodového konta 04 a vytvořené štítky 05. Vyhledávat zákazníky lze pomocí pole 02. Pokud potřebujete zákaznický účet odstranit, dlouze na vybraný účet ťukněte a v dialogu s informacemi o účtu zvolte ODSTRANIT ZÁKAZNÍKA. Tlačítkem 03 odeberete již přiřazeného zákazníka z účtu.

zakaznik1

 

2_icon

Při vytváření nového zákazníka či úpravě stávajícího můžete zadat tyto údaje. Vyžadována je min. jedna z následujících položek: Jméno zákazníka, Příjmení zákazníka, nebo Jméno firmy. Po zadání IČ lze informace o společnosti pomocí tlačítka načíst z ARESu.

Jméno firmy

Název společnosti, ke které zákazník patří.

IČO firmy

IČO společnosti, ke které zákazník patří.

DIČ firmy

DIČ společnosti, ke které zákazník patří.

Jméno

Jméno zákazníka

Příjmení

Příjmení zákazníka

Adresa

Adresa zákazníka

Město

Město zákazníka

PSČ

PSČ bydliště zákazníka

E-mailová adresa

E-mailová adresa zákazníka

Tel. číslo

Telefon zákazníka

Interní poznámka

Interní poznámka pro obsluhu

Tisknutelná poznámka

Pokud k účtu přiřadíte zákazníka, bude zadaný text v tomto poli vytištěn na účtence.

Bonusové body

Pokud máte k produktům přiřazené bonusové body, zde uvidíte aktuální stav bodového konta zákazníka. Pokud zákazník bude mít alespoň 1 bod, bude stav jeho konta vytištěn na účtence.

Slevová skupina

Zde lze vybrat přiřazenou slevovou skupinu. Slevové skupiny vytvoříte v pokročilém nastavení Dotykačky.

Štítky

Zadané štítky budou zobrazeny přímo v přehledu zákazníků a obsluha tyto štítky uvidí při výběru zákazníka.

Datum expirace účtu

Pokud do tohoto pole vložíte datum, bude zákaznický účet od tohoto data neaktivní a nebude možné na něj účtovat.

Čárový kód

Pokud zákazníci mají zákaznické karty s čárovým kódem, do tohoto pole vložte čárový kód zákaznické karty.

editace_zakaznika_800_crop_edge

 

uziv_tip_icon

Zadané informace o zákazníkovi můžete použít pro vytváření faktur.

nahoru

Jak přiřadit / změnit zákazníka k účtu?

Přiřadit zákaznický účet k účtu lze několika způsoby.

1_icon

Před otevřením účtu ťukněte na tlačítko ZÁKAZNÍK a poté v přehledu vyberte zákazníka. Tlačítko bude zobrazovat jméno vybraného zákazníka. Nyní standardně vyberte produkty a naúčtujte je. Pod naúčtovanými produkty uvidíte informace o zákazníkovi. Pokud potřebujete již přiřazeného zákazníka změnit, ťukněte na jeho jméno pod naúčtovanými produkty a jednoduše zvolte nového. Tlačítkem 01 upravíte informace vybraném zákazníkovi.

Screenshot_2017-04-26-17-14-31

 

poznamka_icon

Jestliže máte již otevřený (zaparkovaný) účet pro zvoleného zákazníka, budete na to upozorněni. Nyní se můžete rozhodnout, zda pro tohoto zákazníka otevřete původní (zaparkovaný) účet nebo vytvoříte nový:

Screenshot_2017-04-26-17-00-42

 

2_icon

Další možností jak přiřadit / změnit zákazníka je ťuknutí na obrazovce s aktivním účtem na tlačítko dalších operací 02 a zvolení Přiřadit zákazníka. Takto přiřadíte zákazníka k aktuálnímu účtu nebo již přiřazeného zákazníka změníte. Zákazníka můžete také přiřadit k účtu i dodatečně v historii účtenek.

zakaznik4

 

uziv_tip_icon

Zákaznickou slevu je možné přiřadit kdykoliv, dokud neuzavřete účet stisknutím tlačítka Vystavit účet na hlavní obrazovce Dotykačky. Po stisknutí tlačítka Vystavit účet je účet uzavřen a později dojde i k jeho fiskalizaci v souvislosti s EET, proto již není možné s cenou jakkoliv hýbat. Dokud však účtujete produkty, stačí kdykoliv před stisknutím tlačítka Vystavit účet načíst čtečkou zákaznickou kartu či přiřadit zákaznický účet ručně a podle nastavené slevy se tato aplikuje na otevřený účet zákazníka.

nahoru


Jak odebrat zákazníka z účtu?

Pro odebrání zákazníka z účtu postupujte stejně jako v předchozích případech, jen nevybírejte žádného zákazníka a v přehledu zákazníků ťukněte na tlačítko X ŽÁDNÝ ZÁKAZNÍK.

zakaznik5

nahoru