Pro správné zobrazení obsahu prosím aktivujte JavaScript.

Terminál Dotypay můžete také využít samostatně jako mobilního číšníka nebo externí platební terminál. V těchto případech je tedy aplikace Dotykačka nainstalována na jiném pokladním zařízení a tato tzv. hlavní pokladna s terminálem Dotypay komunikuje prostřednictvím síťového připojení ve vaší provozovně.

 

uziv_tip_icon

Dotykačka společně s podporovanými platebními terminály umožňuje, aby zákazník na terminálu před vlastní platbou zadal spropitné. Více informací o spropitném najdete v kapitole Chytré spropitné.

 

 

Použití jako samostatný platební terminál

Připojení platebního terminálu Dotypay k pokladně Dotykačka je velmi jednoduché. Je však nutné zajistit, aby obě zařízení, jak pokladna Dotykačka, tak platební terminál Dotypay, byly připojeny do stejné počítačové sítě a měly konektivitu na internet. Pokud tedy máte obě zařízení připojené do vlastní shodné sítě a mají dostupný internet, postupujte podle níže uvedených kroků.

Po dokončeném párování se bude částka k platbě z pokladny přenášet do platebního terminálu. Naopak terminál bude pokladnu informovat o úspěšné či neúspěšné transakci. Nebude tak nutné zadávat částku k platbě na terminálu ručně. Jak v Dotykačce provést platby kartou ukazuje kapitola Platby kartou.

 

1. krok: Zobrazení PINu pro spárování na terminálu Dotypay

1_icon

Na terminálu Dotypay spusťte aplikaci Dotypay a přihlaste se.

clip1117
clip1118

 

2_icon

Otevřete menu a ve spodní části zvolte Propojit s Dotykačkou.

clip1119
clip1120

 

3_icon

Bude zobrazen kód pro spárování. Ponechte kód zobrazený, případně si ho poznamenejte, nebo lépe, vezměte si terminál k pokladně Dotykačka, kde ho budete potřebovat. Kód má omezenou platnost, kterou indikuje ubíhající zelená linka v horní části. Po vypršení platnosti je automaticky vygenerován kód nový.

clip1121

nahoru

2. krok: Instalace ovladače platebního terminálu na pokladně

Dotykačka k platebnímu terminálu poskytuje vlastní ovladač, který slouží pro komunikaci mezi pokladnou a terminálem. Jakmile máte platební terminál Dotypay připraven, je nutné provést jednoduchý krok na pokladně právě v ovladači platebního terminálu.

Ovladač platebního terminálu stáhněte a nainstalujte prostřednictvím Dotykačka Marketplace. Postup, jak nainstalovat pokladní aplikace, je také popsán v kapitole Instalace aplikací. Otevřete tedy aplikaci Dotykačka Marketplace, vyberte Ovladač plat. terminálu a nainstalujte ho tlačítkem INSTALOVAT.

ovladac1_800_edge_dr

nahoru

3. krok: Nastavení ovladače platebního terminálu

1_icon

Po instalaci bude ikona ovladače platebního terminálu dostupná na ploše dotykové pokladny. Ťukněte na ni, abyste mohli provést jeho nastavení.

plocha_800_edge_dr

 

2_icon

Otevře se prostředí ovladače platebního terminálu. Nejprve odsouhlaste obchodní podmínky a stiskněte tlačítko POKRAČOVAT. Následně ťukněte na jediné tlačítko PROPOJIT S TERMINÁLEM DOTYPAY.

clip1122

 

3_icon

Do zobrazeného pole zadejte kód pro párování zobrazený na terminálu Dotypay (viz první krok) a ťukněte na tlačítko PÁROVAT.

clip1123

 

4_icon

Nyní proveďte přímo z prostředí ovladače testovací transakci. Transakce by se měla zobrazit na terminálu. Pokud se tak stane, máte terminál propojený. Transakci zrušte pomocí volby vlevo nahoře. Volba Vyžadovat zadání spropitného na terminálu aktivuje před vlastní platbou dialog pro zadání spropitného.

clip1124
clip1131

 

dulezite_sdeleni_icon

Pokud terminál Dotypay v budoucnu získá jinou IP adresu, než měl při prvním párování pomocí kódu, bude při transakci zobrazena chyba komunikace s terminálem. Jednoduše však platbu opakujte, mělo by tak dojít k opětovnému navázaní komunikace. Opakovaná transakce a každá další tedy již projde.

Chování s chybou transakce se bude vždy opakovat, když terminál získá rozdílnou IP adresu od posledního spojení s pokladnou. Další (opakovaná) transakce vyvolá na straně ovladače platebního terminálu aktualizaci spojení s terminálem a komunikace bude opět funkční. Obě zařízení však musí mít internetovou konektivitu.

nahoru

+Rezervace pevné IP adresy na základě MAC adresy zařízení

nahoru


 

Použití jako mobilní číšník s vlastním (vestavěným) platebním terminálem

Platební terminál Dotypay lze využít také jako mobilního číšníka, kdy pro platby kartou použijete právě integrovaný (vestavěný) platební terminál.

1_icon

Na terminál Dotypay nainstalujte přes tlačítko OBCHOD aplikaci Dotykačka mobilní číšník. Po instalaci aplikaci spusťte a spárujte s hlavní pokladnou podle postupu v této kapitole. Kompletní popis mobilního číšníka najdete zde.

clip1126

 

2_icon

Dále nainstalujte z obchodu Ovladač platebního terminálu. Po instalaci aplikaci spusťte a ťukněte na jediné tlačítko PROPOJIT S TERMINÁLEM DOTYPAY. Tím dojde automaticky ke spárování mobilního číšníka s vestavěným platebním terminálem.

clip1138

 

3_icon

Následně přímo v prostředí ovladače pomocí tlačítka ZAPLATIT zrealizujte testovací transakci. Ta by se měla vzápětí na terminálu zobrazit. Pokud se tak stane, máte terminál správně nastavený pro komunikaci s mobilním číšníkem. Transakci zrušte pomocí volby vlevo nahoře.

clip1130
clip1131

 

4_icon

Ve chvíli, kdy v mobilním číšníkovi uzavřete účet a zvolíte platbu kartou, bude realizována přes integrovaný (vestavěný) platební terminál.

nahoru

+Dodatečná změna nastavení ovladače plat. terminálu

nahoru



Tato příručka má pouze informativní charakter a neposkytuje žádné záruky. Uvedené specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění. Obrázky a schémata jsou pouze informativní. Vzhled a funkce zařízení a softwaru se mohou lišit v závislosti na aktuální verzi produktu a aplikací.

Vytvořeno s od Dotykačky. ©2024 Dotykačka ČR s.r.o.

  


Keyboard Navigation

F7 for caret browsing
Hold ALT and press letter

This Info: ALT+q
Page Header: ALT+h
Topic Header: ALT+t
Topic Body: ALT+b
Contents: ALT+c
Search: ALT+s
Exit Menu/Up: ESC