Níže najdete přehled základních kroků, které je vhodné provést před tím, než naúčtujete na pokladně první položku. U každého kroku také najdete odkazy do souvisejících kapitol.
Není však nutné provádět všechny níže uvedené kroky, vše záleží na tom, jakým způsobem budete pokladnu používat. Pro co nejjednodušší provoz pokladny postačí po instalaci aplikací vytvořit prodávané produkty a nastavit tisk. Obchody pak mohou aktivovat PLU klávesnici pro Okamžitý prodej a nastavit Vratné obaly. V základní konfiguraci lze Dotykačku začít používat takřka okamžitě, viz rámeček níže.
Pro rychlé zprovoznění pokladny Vám postačí jen 4 jednoduché kroky (10 min.): 1.Připojit pokladnu k internetu, nainstalovat aplikace a projít aktivací 2.Zapnout kalkulačku pro Okamžitý prodej 3.Nastavit tisk |
Doporučené kroky pro plný provoz
1.Seznamte se s provozními podmínkami, sestavte pokladnu a připojte k ní periferie:
Provozní podmínky
Příprava pokladny
2.Připojte pokladnu k internetu a nainstalujte aplikace:
Připojení k internetu a Instalace aplikací
3.Spusťte aplikaci Dotykačka a projděte aktivačním průvodcem:
Aktivace
4.Seznamte se s uživatelským rozhraním Dotykačky a aplikace Sklad:
Hlavní obrazovka, Průvodce hlavní obrazovkou, Dlaždicové menu, Platební dialog
Mobilní zobrazení
Aplikace Sklad
5.Podívejte se jak se stornuje účet.
6.Pro obchod aktivujte PLU klávesnici pro okamžitý prodej:
Okamžitý prodej
7.Nastavte chování pokladní zásuvky, tisk účtenek a případně také tisk objednávek (pokud budete používat druhou tiskárnu v kuchyni):
Tisk a Pokladní zásuvka
8.Vytvořte kategorie a produkty (položky), které budete prodávat. Položky můžete také do pokladny naimportovat prostřednictvím Vzdálené správy z předem připraveného souboru ve formátu .csv:
Hromadný import položek
Obrazovka správy položek
Vytvoření, přesunutí a smazání kategorie, Vytvoření, přesunutí a smazání produktu, Podkategorie a zástupci
Hromadné naskladnění
9.Pokud budete prodávat produkty z jednotlivých surovin, nastavte Receptury:
Receptury
10.Proveďte inventuru:
Inventura
11.Vytvořte uživatelské účty pro obsluhu a přiřaďte k nim uživatelská práva:
Správa uživatelů a Uživatelská práva
12.Přečtěte si jak vlastně Dotykačka pracuje a jak se jednotlivé účetní operace odrážejí v přehledu tržeb a ve skladových zásobách:
Jak Dotykačka počítá?
13.Otevřete pokladnu a začněte účtovat:
Otevřít / Uzavřít pokladnu
Parkování účtů a Historie
14.Seznamte se se Vzdálenou správou a zjistěte, jaké možnosti nabízí:
Vzdálená správa, Sklady
15.Podívejte se na uzávěrku a přehled tržeb a nastavte automatické posílání uzávěrky e-mailem:
Uzávěrka a Přehled tržeb
Dbejte na pravidelnou aktualizaci všech pokladních aplikací. Nové verze jsou uvolňovány zhruba každých 30 dnů. Jak jednoduše aplikace v pokladně aktualizujete popisuje tato kapitola. |