Jakmile vystavíte účet tlačítkem Vystavit účet na hlavní obrazovce, zobrazí se platební dialog. Prostřednictví tohoto dialogu provedete platbu aktuálního účtu a další pokročilé operace s účtem. Platební dialog v závislosti na jeho nastavení umožňuje:
•Pomocí tlačítek rychlých akcí přidat zákazníka, nastavit slevu nebo jedním ťuknutí označit účet jako zaplacený a uzavřený.
•Zvolit před zaplacením spropitné. V případě podporovaného platebního terminálu se celková částka i s vybraným spropitným přenese do terminálu. Spropitné může také zákazník sám do platebního terminálu zadat.
•Vybrat vámi akceptované platební metody zvlášť pro pokladnu a Mobilního číšníka a zvolit jejich pořadí v platebním dialogu.
•Jednoduše rozdělit placenou částku mezi více platebních metod.
•Zobrazovat částku k vrácení na základě přijaté platby od zákazníka. Přijatou částku lze také vybírat z konkrétních bankovek a mincí.
•Akceptovat cizí platební měny.
•Zaplatit účet převodem, kdy zákazník provede okamžitou platbu naskenováním QR kódu na účtence.
•Vystavit fakturu pro objednané produkty.
•Provést odpis produktů a jejich surovin.
Jak nastavit chování pokladny při zaplacení a uzavření účtu a jak pracovat s platebním dialogem ukazují různé scénáře v této kapitole. |
Popis platebního dialogu
Po vystavení účtu z hlavní obrazovky se zobrazí výchozí obrazovka platebního dialogu, kterou vidíte na obrázku níže. Pokud nepotřebujete nic měnit, ťukněte na zvolenou platební metodu . Podle aktuálního nastavení plateb se poté zobrazí dialog pro výběr spropitného či pro zadání obdržené částky od zákazníka.
Následně bude možné účet tlačítkem s vybranou platební metodou uzavřít. Platba bude zaevidována jako zaplacená, a pokud máte nastavenou odpovídající tiskovou úlohu, bude vytisknuta účtenka. Pokud není aktivní spropitné ani volba Zaplaceno, vrátit, bude po výběru platební metody účet rovnou zaplacen a uzavřen bez nutnosti dalších operací.
•Křížkem platební dialog zavřete, vrátíte se a můžete s otevřeným účtem dále pracovat.
•Ťuknutím na ikonku tří vertikálních teček v sekci Účet zobrazíte pokročilé možnosti účtu. Dlouhým podržením prstu na této ikonce rozdělíte účet a zobrazíte okno K platbě. Do tohoto okna přesouváte položky, které chcete mít na odděleném účtu a zaplatit zvlášť. Viz kapitola Rozdělit účet. Pro rychlé rozdělení položek na účtu k platbě zvlášť použijte také šipky .
•Pomocí tlačítka VYBRAT ZÁKAZNÍKA účet přiřadíte konkrétnímu zákazníkovi.
•Tři vertikální tečky v sekci Platba zobrazí pokročilé možnosti platby. Tyto možnosti však nejsou dostupné, pokud je položka na účtu či celý účet prodávána (evidována) v pověření.
•V části ťuknutím vyberete platební metodu pro zaplacení účtu a přesunete se na další krok. Dostupné platební metody jsou závislé na tomto nastavení. Platební metodu u již zaplaceného (uzavřeného) účtu můžete změnit v Historii. Po výběru platební metody lze v dalším kroku změnit hodnotu zaplacené částky. Částka k vrácení se podle toho automaticky dopočítá a pokladna ukáže, kolik máte zákazníkovi vrátit. Volitelně lze ještě před uzavřením a zaplacením účtu zadat či vybrat z návrhů spropitné od zákazníka. Tlačítko Nezaplaceno účet uzavře bez zaplacení. V Historii plateb bude transakce označená jako nezaplacená a při uzavření pokladny budete na tento nezaplacený účet upozorněni. Upozornění na nezaplacené účty je možné vypnout v tomto nastavení.
•Pomocí tlačítek Rozdělit platbu, Tisk a Odeslat rozdělíte platbu mezi více platebních metod, vytisknete kopii účtenky nebo ji odešlete na e-mail zákazníka. Rozdělit platbu jde však i tak, že po vybrání platební metody zadáte přijatou částku menší, než je celková útrata. Automaticky budete poté vráceni k výběru další platební metody, kterou doplatíte zbytek.
•Na levé a pravé straně jsou zobrazovány zástupci pro pokročilé možnosti účtu nebo plateb. Tyto zástupci nejsou k dispozici, pokud zařízení nemá dostatečné rozlišení displeje.
•V tiskové úloze Tisk účtenek lze volitelně zapnout tisk miniúčtenky, která pomáhá šetřit termopapír. •V tomto nastavení můžete aktivovat tisk účtenky na vyžádání a účtenku tak tisknout jen na přání zákazníka. •Více informací o jednotlivých možnostech tisku účtenek najdete v této kapitole. |
Platba převodem prostřednictvím QR kódu
Pro platební metodu převodem umí Dotykačka vytisknout na účtenku QR kód s platebními údaji. Platbu tak zákazník jednoduše provede bezhotovostně prostřednictvím svého mobilního telefonu. Tato možnost je vhodná jako alternativní volba k platbám kartou.
Jak nastavit platbu převodem prostřednictvím QR kódu?
1.Přejděte do Nastavení aplikace » Pokladna a zde doplňte do části Informace o společnosti své číslo bankovního účtu účtu.
2.Otevřete Nastavení plateb a přidejte platební metodu Bankovní převod.
3.Nyní v nastavení tisku v tiskové úloze Tisk účtenek zapněte volbu Tisknout kód QR platby pro platby převodem.
4.Namarkujte produkty a účet uzavřete platební metodou Bankovní převod.
5.Ověřte, zda zákazník naskenoval QR kód z účtenky a provedl okamžitou úhradu.
Formát zadaného bankovního účtu se validuje. Pokud se vám tedy i pro správném nastavení netisknou QR kódy na účtenkách, zkontrolujte správně zadané číslo účtu s číslem banky za lomítkem. |
Odpisy produktů a surovin
Pokud používáte Receptury, nabízí Dotykačka i odpisy surovin. Odpis představuje v Dotykačce standardní platební metodu. Po přidání této metody můžete snadno odečíst položky ze skladu (např. při rozlití nápoje) přímo z platebního dialogu. Při vystavení účtenky pomocí platební metody Odpis se odečtou všechny prodané produkty včetně jejich surovin. Nebude však vystavena řádná účtenka, ale pouze potvrzení o provedeném odpočtu, které nijak neovlivní tržby a DPH pokladny. Po uzavření účtu metodou Odpis dojde k správně evidovanému pohybu ve skladu.
Jak provést odpis produktů a jejich surovin?
Je to velmi jednoduché:
1.V Nastavení aplikace aktivujte v části Nastavení plateb platební metodu Odpis.
2.Tuto platební metodu poté najdete v platební dialogu.
3.Standardně naúčtujte produkty, které potřebujete odepsat a účet "zaplaťte" pomocí platební metody Odpis.
4.Pokud k takto zaplacenému účtu přidáte poznámku (např. důvod odpisu), propíše se do všech odepisovaných produktů - surovin.
5.Produkty budou odepsané včetně jejich surovin (receptur).
•Hodnotu odepsaných produktů najdete v pokladně v Přehledu tržeb,ve Vzdálené správě pak v prodejních sestavách. Alternativní možností je nejprve zaparkovat produkty pro odpis na konkrétní stůl na mapě stolů a pak provést hromadné "zaplacení" metodou . Pod daným stolem pak najdete veškeré odepsané zboží. |