Aby Mobilní číšník fungoval bezproblémově, je nutné kvalitní síťové pokrytí provozovny. Důležité je také pokladně, Mobilním číšníkům nebo platebním terminálům vyhradit pevné IP adresy. IP adresy standardně automaticky přidělované DHCP serverem na vašem routeru se totiž mohou v čase měnit. Pokud se změní IP adresa pokladních zařízení nemohou spolu dále komunikovat.
Co dělat v případě problémů s komunikací?
1.Zkontrolujte, zda vaše síť a její aktuální nastavení či způsob realizace splňují doporučené požadavky pro pokladní systém Dotykačka a jeho periferie. Vše je popsáno v této kapitole.
2.Zajistěte, aby jednotlivá pokladní zařízení (Mobilní číšníci, pokladny, platební terminály, ale také např, síťové tiskárny) měly přidělenou pevnou IP adresu. Jak na to popisuje např. tato kapitola.
3.Odpárujte a znovu spárujte Mobilní číšníky s pokladnou podle postupu níže.
1. krok: Odpárování Mobilního číšníka s pokladnou
2. krok: Nové spárování Mobilního číšníka s pokladnou
1. krok: Odpárování Mobilního číšníka s pokladnou
V Mobilní číšníkovi ťukněte na obrazovce s chybou na ikonku menu a zvolte volbu Odpojit od pokladny. Další možností je přejít do nastavení Mobilního číšníka a zde opět zvolit z menu vpravo nahoře Odpojit od pokladny. Mobilního číšníka poznáte dle jeho názvu . |
Nebo přejděte na pokladně do Nastavení aplikace a zvolte vpravo volbu Mobilní číšník. V levé části poté vyberte problematického Mobilního číšníka a ikonkou koše vpravo nahoře ho smažte. Mobilního číšníka zde poznáte podle názvu nebo data posledního použití. |
2. krok: Nové spárování Mobilního číšníka s pokladnou
Na pokladně ťukněte vlevo na Přidat zařízení a poté Mobilním číšníkem naskenujte zobrazený QR kód (tlačítko Použít fotoaparát) nebo ho zadejte do odpovídajícího pole v Mobilním číšníkovi ručně a potvrďte šipkou. |
V dalším kroku zadejte volitelně vlastní název Mobilního číšníka, případně ponechte automaticky vygenerovaný název. Pokud máte více Mobilních číšníků, doporučujeme zvolit názvy tak, abyste každého Mobilního číšníka později jednoznačně identifikovali. |
Hotovo, Mobilní číšník je opět spárovaný a bude s pokladnou komunikovat za předpokladu, že se mu nezmění IP adresa. IP adresa Mobilního číšníka je zakódována v QR kódu a při spárování se znovu propíše do pokladny. |