Pro bezproblémový provoz Mobilního číšníka je nutné kvalitní pokrytí bezdrátovým signálem. Mobilní číšník komunikuje s pokladnou přes Wifi. Vaše Wifi síť by tak měla splňovat následující požadavky:
•Samostatná (oddělená) Wifi síť, kterou nepoužívají zákazníci ani personál.
•Síťová viditelnost mezi pokladnou a mobilními číšníky z každého segmentu sítě (pokladna i Mobilní číšníci na stejné Wifi síti).
•Stabilní pokrytí všech míst, kde je Mobilní číšník využíván.
•Podpora Network Service Discovery (protokoly DNS-SD (service discovery) + Multicast DNS (mDNS).
•Ztrátovost paketů (Packet loss) < 10 %, ping < 10 ms
Jak Mobilní číšník komunikuje?
Aby komunikace mezi pokladnou a Mobilními číšníky nebyla závislá na IP adresách zařízení, využívá Mobilní číšník službu Android Network Service Discovery. Využitím této služby Mobilní číšník automaticky lokalizuje dotykové pokladny v síti a nabídne je k připojení. Výhoda tohoto řešení je právě v tom, že komunikace pokladny a Mobilních číšníků není závislá na IP adresách jednotlivých zařízení. Pokud se IP adresy pokladny nebo Mobilních číšníků změní, nebude to mít vliv na vzájemnou komunikaci.
Alternativně je možné v Mobilním číšníkovi zadat pevnou IP adresu pokladny. Mobilní číšník pak bude s pokladnou komunikovat prostřednictvím této IP adresy. V tomto případě je však nutné zajistit, aby pokladna měla IP adresu skutečně rezervovanou a nedocházelo k její změně.
Bezdrátové pokrytí je čistě v kompetenci zákazníka a Dotykačka za něho nenese žádnou odpovědnost. Technická podpora je poskytována jen na základní funkce vlastní aplikace a nezahrnuje problémy způsobené nedostatečnou kvalitou sítě. |
Ztráta síťového připojení
Pokud Mobilní číšník ztratí kontakt s pokladnou nebo je mimo dosah Wifi sítě, bude zobrazeno následující upozornění. V takové případě zkontrolujte funkční síťové pokrytí, zda je Mobilní číšník připojen ke správné Wifi síti nebo se přesuňte zpět do místa pokrytí bezdrátovým signálem. Jakmile bude komunikace s pokladnou opět navázána, Mobilní číšník automaticky obnoví svoji činnost.
Každou transakci provedenou Mobilním číšníkem dotyková pokladna v rámci navázané komunikace potvrzuje. Data ve všech zařízeních by tak měla být, i v případě dočasného výpadku sítě, shodná.
