Pro správné zobrazení obsahu prosím aktivujte JavaScript.

Tato kapitola popisuje nastavení ovladače platebního terminálu pro terminál připojený prostřednictvím LAN. Níže uvedený postup souvisí s předchozí kapitolou Připojení terminálu třetí strany.

 

dulezite_sdeleni_icon

Správné nastavení platebního terminálu i ovladače provádí technik dodavatele terminálu. Nedoporučujeme tedy zasahovat do nastavení ovladače. Nesprávné nastavení může způsobit ztrátu komunikace mezi pokladnou a platebním terminálem. Změna nastavení tak může znamenat opětovnou placenou návštěvu technika.

Níže uvedený postup je určen jen pokročilým uživatelům!

 

Nastavení ovladače platebního terminálu pro LAN připojení

1_icon

Po ťuknutí na volbu LAN (viz předchozí kapitola) zadejte IP adresu terminálu, kterou nastavil na terminálu technik při instalaci nebo kterou terminál získal. IP adresa musí být vždy v tomto formátu XXX.XXX.XXX.XXX, tedy např. 192.168.40.158. V případě terminálů od ČSOB bude nutné ještě zadat a potvrdit IP adresu pokladny.

Jakmile zadáte a potvrdíte potřebné údaje, ťukněte na tlačítko OK.

clip0054

 

poznamka_icon

U terminálů Global Payment, které neběží na systému Android, zjistíte IP adresu vstupem do Menu » Můj Terminál » Nastavení terminálu » Tisk.

 

2_icon

V dolní části uvidíte další možnosti nastavení dle vybraného poskytovatele a připojení terminálu. Můžete zde aktivovat tisk potvrzení z platebního terminálu na tiskárně účtenek připojené k pokladně nebo podrobné logování. Podrobné logování aktivujte jen na žádost technické podpory.

clip1058

 

dulezite_sdeleni_icon

V případě, že neznáte IP adresu terminálu, obraťte se prosím na svého IT poradce, případně na zákaznickou linku poskytovatele vašeho terminálu. Terminály připojené prostřednictvím Wifi či Ethernetu musí mít nastavenu pevnou IP adresu a stejně tak i dotyková pokladna.

 

3_icon

Nyní máte možnost ověřit, zda je vše správně nastaveno a pokladna dokáže s terminálem komunikovat. Tlačítkem ZAPLATIT proveďte testovací transakci v hodnotě 1 Kč s reálnou platební kartou. Pomocí šipek u každé volby můžete pro testovací transakci vybrat typ transakce 01 a měnu 02. V případě, že bude vše správně nastaveno, uvidíte informaci PROBÍHÁ TRANSAKCE a na vašem terminálu se zobrazí k platbě částka 1 Kč. Tuto platbu není třeba dokončit, stačí pouze transakci přímo na terminálu stornovat.

Pokud pokladna nedokáže komunikovat s platebním terminálem, zobrazí se varovná hláška. V takovém případě se informujte na další postup u vašeho IT poradce, případně u poskytovatele terminálu.

8b_800_edge

 

Pokud máte vše správně nastavené a testovací transakce proběhla, podívejte se, jak probíhá platba kartou na pokladně.

 

uziv_tip_icon

Doporučujeme testovací transakci provést ještě jednou po tom, co provedete následující činnosti. Bezpečně tak ověříte, že po opětovném zapnutí nedostane pokladna nebo terminál jinou IP adresu. Pro fungující komunikaci je důležité, aby se IP adresa po opětovné zapnutí zařízení nezměnila a zůstala vždy stejná.

Vypnutí a zapnutí pokladny

Vypnutí a zapnutí platebního terminálu

Vypnutí a zapnutí aktivního prvku (routeru), kterým vytváříte síť, a který přiděluje IP adresy

nahoru



Tato příručka má pouze informativní charakter a neposkytuje žádné záruky. Uvedené specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění. Obrázky a schémata jsou pouze informativní. Vzhled a funkce zařízení a softwaru se mohou lišit v závislosti na aktuální verzi produktu a aplikací.

Vytvořeno s od Dotykačky. ©2024 Dotykačka ČR s.r.o.

  


Keyboard Navigation

F7 for caret browsing
Hold ALT and press letter

This Info: ALT+q
Page Header: ALT+h
Topic Header: ALT+t
Topic Body: ALT+b
Contents: ALT+c
Search: ALT+s
Exit Menu/Up: ESC