Proč zákaznický displej nezobrazuje data z pokladny?
Jaká je příčina?
Zákaznický displej dostal od DHCP serveru v síti jinou IP adresu, než je uvedena v nastavení zákaznického displeje v Dotykačce.
Kdy k tomu dochází?
Problémy s nezobrazování dat na zákaznickém displeji mohou být způsobeny tím, že DHCP server ve vaší síti přidělil pro zákaznický displej jinou IP adresu, než je nastavená v pokladně. Jelikož se změnila (nebo mění) IP adresa zákaznického displeje, nedokáže s ním dotyková pokladna komunikovat. Nejedná se tedy o problém v nastavení Dotykačky, ale zpravidla v síti zákazníka. Standardně je totiž IP adresa jednotlivým zařízením v síti přidělována dynamicky z DHCP serveru a může se tedy po vypnutí a zapnutí zařízení měnit. DHCP server je dnes součástí všech routerů, pomocí kterých vytváříte bezdrátovou síť.
Jak se to projevuje?
Na zákaznické displeji se zpravidla po opětovném zapnutí nezobrazují data z pokladny.
Jaké je řešení?
Pokud přestal zákaznický displej zobrazovat informace z pokladny, proveďte prosím kontrolu nastavení zákaznického displeje podle tohoto postupu. Je nutné zjistit, jakou aktuální IP adresu displej používá. Přidělenou IP adresu najdete v zákaznickém displeji v přehledu Wifi sítí (v nastavení systému Android) po ťuknutí na ikonku tří teček vpravo nahoře a zvolením volby Rozšířené nastavení. Konkrétní volba pro zobrazení seznamu sítí se však může lišit dle typu vaší pokladny a verze systému Android.

IP adresu zákaznického displeje pak vložte do nastavení Dotykačky. Dávejte si prosím pozor, ať při zadávání nenapíšete IP adresu s mezerou na začátku nebo na konci. Pokladna Dotykačka a zákaznický displej musí být v jedné síti.
Pevná IP adresa
Pro správné fungování je nutné nastavit ve vašem routeru pro zákaznický displej pevnou IP adresu. Pevnou IP adresu můžete také nastavit přímo v zákaznickém displeji ťuknutím a podržením prstu na připojené síti, zvolením Upravit síť, rozbalením možnosti Rozšířené možnosti a vybráním volby Statická místo standardní DHCP. Konkrétní volby pro úpravu IP adresy se však může lišit dle typu vaší pokladny a verze systému Android.

Po úspěšném nastavení pevných IP adres je potřeba pokladnu i zákaznický displej restartovat (vypnout a opět zapnout). Po restartu ověřte, zda zákaznickému displeji zůstala přidělena nastavená IP adresa.
Aby pokladní systém Dotykačka fungoval bez problémů, je vhodné bezdrátovou síť ve vašem podniku nastavit podle těchto pokynů. |