Pro správné zobrazení obsahu prosím aktivujte JavaScript.

Dotykačka nabízí pro podporované platební terminály tzv. chytré spropitné. Na základě zaplacené částky pokladna či platební terminál automaticky navrhne odpovídající výši / výše spropitného. Chytré spropitné tedy může zadat obsluha do pokladny nebo lépe, zadá ho zákazník sám výběrem na platebním terminálu. Lze samozřejmě zadat také vlastní výši dýška. Vyžadování spropitného lze omezit jen na konkrétní platební metody.

 

uziv_tip_icon

Jak správně evidovat a danit spropitné, a co vám spropitné na platebním terminálu přinese, se dozvíte ze speciální e-knihy Průvodce spropitným.

 

Jak na chytré spropitné?

1_icon

Spusťte pokladní aplikaci Dotykačka a otevřete Nastavení aplikace. V části Nastavení plateb přejděte na záložku Spropitné a zde v horní části ťukněte na VŽDY nebo VYBRANÉ METODY. U vybraných platebních metod aktivujte spropitné zvlášť pro pokladnu a Mobilního číšníka. Dále zapněte Používat návrhy spropitného. Tímto nastavením budete spropitné zadávat v pokladně.

Volba Preferovat spropitné zadané zákazníkem přesměruje spropitné na podporovaný platební terminál a v pokladně ho tak zadávat nebudete, necháte to na zákazníkovi. Nyní se vraťte zpět na hlavní obrazovku, můžete začít markovat.

clip1033

 

2_icon

Po ťuknutí na vybranou platební metodu, u které jste povolili spropitné, bude zobrazen dialog pro jeho zadání. Vyberte jeden z návrhů, ťukněte na tlačítko VLASTNÍ a na numerické klávesnici zadejte vlastní hodnotu nebo pokračujte tlačítkem BEZ SPROPITNÉHO a účet uzavřete a označte jako zaplacený.

clip1034

nahoru

3_icon

V případě zadání vlastního spropitného lze v záhlaví 01 vybrat, zda zadáváte celkovou částku i se spropitným, jen spropitné samostatně nebo spropitné uvádíte v procentech. Podle vybrané volby vždy zadejte odpovídající částku nebo hodnotu.

clip1102

 

4_icon

Jestliže necháte zadání spropitného na zákazníkovi (viz krok 1.), bude obrazovka spropitného přesměrována na platební terminál. Při realizované platbě kartou se tak na terminálu nejprve zobrazí obrazovka pro zadání / výběr spropitného a po výběru / zadání nebo přeskočení zákazníkem vlastní částka k platbě. Nyní zákazník provede platbu kartou a vlastní částka i případné spropitné se zaeviduje zvlášť.

Standardní obrazovka spropitného

Standardní obrazovka spropitného

Vlastní obrazovka spropitného

Vlastní obrazovka spropitného

 

uziv_tip_icon

Chytré spropitné podporují všechny platební terminály, které propojíte s Dotykačkou. V případě terminálu Dotypay je možné nakonfigurovat obrazovku spropitného na základě vlastních preferencí. Zákazník tak může na displeji terminálu vybrat z předvolených možností (spropitné v %, spropitné v Kč, bez spropitného či jiná částka, kterou zadá ručně). Vzhled obrazovky si můžete sami navrhnout, obrazovka není omezena počtem polí. Úpravu obrazovky spropitného provedete po přihlášení na portálu Dotypay.

clip1153

nahoru

Zadání spropitného po zaplacení a uzavření účtu

Výši spropitného zadáváte zpravidla ještě před zaplacením a uzavřením účtu. Zadat spropitné lze však i dodatečně po zaplacení a uzavření účtu. Stačí si otevřít účet v Historii ťuknutím na něj 01 a tlačítkem 02 zadat výši dýška. Ta se k účtu dodatečně zaeviduje. Již evidovaná dýška zde samozřejmě u každého účtu uvidíte také.

clip1026

 

poznamka_icon

Dále je také k dispozici na pokladně Report spropitného, kde je možné filtrovat spropitné na základě konkrétního dne / data nebo směny.

nahoru

Tato příručka má pouze informativní charakter a neposkytuje žádné záruky. Uvedené specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění. Obrázky a schémata jsou pouze informativní. Vzhled a funkce zařízení a softwaru se mohou lišit v závislosti na aktuální verzi produktu a aplikací.

Vytvořeno s od Dotykačky. ©2024 Dotykačka ČR s.r.o.

  

Keyboard Navigation

F7 for caret browsing
Hold ALT and press letter

This Info: ALT+q
Page Header: ALT+h
Topic Header: ALT+t
Topic Body: ALT+b
Contents: ALT+c
Search: ALT+s
Exit Menu/Up: ESC