Pokud budete používat více pokladen, je vhodné si před aktivací Dotykačky rozvrhnout, jak budou tyto pokladny používány s ohledem na společné produkty, jejich ceny a případně sklady. Pokladny připojené do stejného cloudu totiž standardně sdílí všechny produkty v tomto cloudu.
Jaké produkty budou na jaké pokladně k dispozici, můžete určit pomocí pravidel pro skrývání produktů. Stejně tak je možné v rámci jednoho cloudu pomocí pravidel upravit i ceny produktů pro jednotlivé pokladny. V některých případech však může být řešení pomocí pravidel nepřehledné a bude jednoduší pro pokladny vytvořit samostatné cloudy.
Pokud bude mít každá pokladna vlastní cloud, bude potřeba vytvořit produkty na každém cloudu zvlášť.
Více pokladen může sdílet jeden sklad, nebo lze nastavit pro každou pokladnu samostatný sklad a to vždy v rámci jednoho cloudu. Podle produktů, cen a skladů na jednotlivých pokladnách, je tedy vhodné hned na začátku vybrat typ cloudového řešení odpovídajícího vašemu provozu. Různé varianty tohoto řešení jsou popsány dále.
Co je to cloud (Vzdálená správa)?
Data v Dotykačce jsou uložena na tzv. cloudu, což je zabezpečené datové úložiště na internetu, které komunikuje s vaší pokladnou a data s ní synchronizuje. Pracovat můžete s cloudem přes webové rozhraní, které nazýváme Vzdálená správa. V případě nehody pokladny, veškerá data zůstávají v cloudu zálohovaná a mohou být zpětně naimportována do nové nebo opravené pokladny. Této operaci říkáme nahrazení pokladny. Cloud a účet ve Vzdálené správě je automaticky vytvořen při aktivaci Dotykačky. Pokladny připojené do jednoho cloudu mají vždy shodné produkty - sdílejí všechny produkty v tomto cloudu.
Potřebujete sdílený nebo samostatný sklad?
Můžete mít jeden sdílený sklad pro více pokladen, nebo samostatný sklad pro každou pokladnu. Při aktivaci pokladny je vždy automaticky vytvořen jeden hlavní sklad a pokladna je k tomuto skladu připojena. Další sklady je možné vytvořit pomocí webového rozhraní Vzdálené správy a zároveň určit, jaké pokladny do něho budou mít přístup. Pokladny musí být vždy připojeny do cloudu, ve kterém sklady vytváříte. Nelze připojit pokladnu z jednoho cloudu ke skladu v jiném cloudu. V rámci jednoho cloudu tedy můžete pro jednotlivé pokladny využívat několik skladů.

Potřebujete sdílené nebo samostatné produkty?
Dále se rozhodněte, zda-li potřebujete sdílené nebo samostatné produkty, tzn., zda chcete, aby na všech pokladnách byly stejné produkty či nikoliv. Můžete tak pro jednotlivé pokladny ve stejném cloudu vybrané produkty skrýt, nebo každou pokladnu s rozdílnými produkty připojit do samostatného (vlastního) cloudu. Pak skrytí produktů řešit nemusíte.
Potřebujete rozdílné produkty a ceny na pokladnách?
Jestliže chcete na pokladnách v jednom cloudu rozdílné ceny produktů, opět bude potřeba vytvořit pravidla pro změnu cen. V případě různých produktů a jejich cen na jednotlivých pokladnách, je vhodné pokladny připojit do samostatných cloudů.
Řešení 1: Jeden společný cloud pro všechny pokladny
Budete využívat jeden sklad s produkty dostupnými pro všechny pokladny (pobočky) se stejnými cenami produktů. Toto je výchozí nastavení. Cloud je vytvořen po aktivaci pokladny. Při aktivaci dalších pokladen jednoduše zvolíte tento dříve vytvořený cloud a nové pokladny k němu připojte.

Řešení 2: Jeden společný cloud s úpravou cen v čase
Preferujete jeden sklad s produkty dostupnými pro všechny pokladny, ale s různými cenami. Prostřednictvím webového rozhraní Vzdálené správy je proto nutné po aktivaci první pokladny, vytvořit pravidla s úpravou cen v čase pro jednotlivé produkty, které budou mít rozdílnou cenu. Pokud do cloudu přidáte další pokladny, bude nutné pravidla změn cen upravit a případně do nich přidat novou pokladnu.

Řešení 3: Jeden cloud se skrytými produkty pro různé pokladny
V případě, že budete využívat jeden cloud, ale na různých pokladnách (pobočkách) budou různé produkty, je řešením jeden cloud se skrytými produkty. Prostřednictvím webového rozhraní Vzdálené správy je proto nutné po aktivaci první pokladny, vytvořit pravidla pro skrývání produktů na jednotlivých pokladnách. Pokud do cloudu přidáte další pokladny, bude nutné pravidla skrývání produktů upravit a případně do nich přidat novou pokladnu.

Řešení 4: Vlastní cloud pro každou pokladnu
Jestliže bude na každé pokladně jiný sortiment zboží a zároveň budete chtít i rozdílné ceny, jsou řešením samostatné cloudy. Nový cloud můžete vytvořit vždy při aktivaci každé z pokladen.

Pozdější změny v topologii a nastavení cloudů, jako je např. smazání cloudu či jiné přiřazení k pokladnám nejsou uživatelsky možné. Tyto změny včetně kopírování dat mezi cloudy provádíme na základě objednávky zákazníka a jsou zpoplatněné. S požadavkem na dodatečnou změnu nastavení cloudů se prosím obraťte na naši zákaznickou linku 221 221 331 (volba 2 - obchod). |