Data v Dotykačce jsou uložena na tzv. cloudu, což je zabezpečené datové úložiště na internetu, které komunikuje s vaší pokladnou a data s ní synchronizuje. Pracovat můžete jak s lokální pokladnou, tak i s tímto vzdáleným cloudem přes webové rozhraní, které nazýváme Vzdálená správa.
Cloudů můžete mít více, třeba v případě dvou prodejen s odlišným sortimentem zboží. Přihlásíte se do Vzdálené správy a jednoduše zvolíte, s jakou prodejnou (cloudem) chcete aktuálně pracovat. Vytvořit nový cloud (pro jednu nebo více samostatných pokladen) můžete v průvodci aktivací. V naprosté většině případů si ale vystačíte jen s jedním cloudem, kdy jednotlivé pokladny data v tomto cloudu sdílí.
Nabídka Nastavení cloudu, dostupná přes ikonku mráčku na horní liště obrazovky, skrývá několik důležitých nastavení:
Nastavení cloudu
Toto nastavení umožňuje změnit některá nastavení související se Vzdálenou správou a pokladnami. Pro vstup do nastavení klikněte na ikonku mráčku v záhlaví. Do pole lze zadat vlastní název cloudu. Zobrazování grafů v Přehledu vypnete / zapnete volbou Zobrazovat grafy . V této části můžete též aktivovat možnost používání zákaznického kreditu. Do pole volitelně zadejte vlastní konec směny. Po provedení změn vše uložte tlačítkem ULOŽIT ve spodní části.
Vlastní konec dne
Vlastní konec dne má vliv na zobrazování v datových sestavách a v přehledu. Standardně jsou zobrazována data v denním intervalu od 00:00 do 23:59. Nastavením vlastního času konce směny tento interval posunete. To je vhodné, pokud má váš podnik otevřeno přes půlnoc, např. do 3 hodin.