Data v Dotykačce jsou uložena na tzv. cloudu, což je zabezpečené datové úložiště na internetu, které komunikuje s vaší pokladnou a data s ní synchronizuje. Pracovat můžete jak s lokální pokladnou, tak i s tímto vzdáleným cloudem přes webové rozhraní, které nazýváme Vzdálená správa.
Cloudů můžete mít více, třeba v případě dvou prodejen s odlišným sortimentem zboží. Přihlásíte se do Vzdálené správy a jednoduše zvolíte, s jakou prodejnou (cloudem) chcete aktuálně pracovat. Vytvořit nový cloud (pro jednu nebo více samostatných pokladen) můžete v průvodci aktivací. V naprosté většině případů si ale vystačíte jen s jedním cloudem, kdy jednotlivé pokladny data v tomto cloudu sdílí.
Nabídka Nastavení cloudu, dostupná přes ikonku mráčku na horní liště obrazovky, skrývá několik důležitých nastavení:
Nastavení cloudu
Toto nastavení umožňuje změnit některá nastavení související se Vzdálenou správou a pokladnami. Pro vstup do nastavení klikněte na ikonku mráčku v záhlaví.
Do pole lze zadat vlastní název cloudu. Zobrazování grafů v Přehledu vypnete / zapnete volbou Zobrazovat grafy . V této části můžete též aktivovat možnost používání zákaznického kreditu. V menu volitelně vyberte vlastní konec směny.
Menu upravuje viditelnost a rozložení položek v Přehledu dle zaměření provozovny (Gastro - hospoda, restaurace, bar / Retail - prodejna, trafika, kosmetický salon). V případě retailu se tak např. v přehledu nezobrazuje obsazenost stolů. Naopak je zobrazena celková hodnota pokladny a realizované Příjmy a výdaje.
Po provedení změn vše uložte tlačítkem ULOŽIT ve spodní části.
Vlastní konec dne
Vlastní konec dne má vliv na zobrazování v datových sestavách a v přehledu. Standardně jsou zobrazována data v denním intervalu od 00:00 do 23:59. Nastavením vlastního času konce směny tento interval posunete. To je vhodné, pokud má váš podnik otevřeno přes půlnoc, např. do 3 hodin.