Přesunutí účtu na jinou pokladnu

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

Přesunutí účtu na jinou pokladnu

Navigace:  Práce s pokladnou > Hlavní obrazovka a účtování > Dlaždicové menu > Otevřené účty >

» Dostupné pouze v Dotykačce NAPLNO a vyšší. «

Pokud používáte více více pokladen, přijde vám vhod funkce, která umožní přesouvat účty mezi pokladnami. Jednoduše tak např. přesunete účty z pokladny na zahrádce či v salonku na hlavní pokladnu v restauraci a účet zde zaplatíte. Aby to fungovalo, je potřeba pokladny propojit. Poté bude možné otevřené účty mezi pokladnami přesouvat a uzavírat. Dostupné propojené pokladny se zobrazí v přehledu Otevřených účtů.

Jak na přesouvání účtů z jedné pokladny na druhou?

1_icon

Na pokladně A otevřete Nastavení aplikace Dotykačka a přejděte do části Synchronizace a záloha. Zde najdete v dolní části obrazovky Propojené pokladny. Ťukněte na tlačítko + PŘIDAT POKLADNU a zadejte IP adresu pokladny B, kterou chcete propojit. To stejné pak udělejte i na pokladně B, kde stejným způsobem zadáte IP adresu pokladny A. Takto postupně můžete vzájemně propojit všechny pokladny, které jsou připojené do stejné sítě a sdílí jeden cloud.

2_icon

Dotykačka ověří, zda na zadané IP adrese skutečně nalezne další podporovanou pokladnu a pokud ano, bude přidána pod svým jménem. Přidat stejným způsobem můžete i více pokladen.

clip0208

 

3_icon

Nyní se vraťte na hlavní obrazovku Dotykačky a přejděte do Otevřených účtů. V dolní části budou propojené pokladny reprezentovány tlačítky. Jakmile ťuknete na propojenou pokladnu, budou zde zobrazeny její aktuálně otevřené účty.

clip0209

 

4_icon

Nyní vyberte účet a potvrďte jeho přesunutí či přesunutí a zaplacení. Účet bude přesunut a rovnou otevřen nebo bude po přesunutí zobrazen platební dialog. Můžete ho tedy zaplatit a uzavřít nebo do něho přidat další položky, opět zaparkovat a zaplatit později.

5_icon

Jestliže je z nějakého důvodu nutné účet opět přesunout na jinou pokladnu, lze tak učinit ťuknutím na ikonku možnosti účtu 01 a zvolením PŘESUNOUT NA POKLADNU 02. Po zvolení konkrétní pokladny budou zobrazeny stoly na této pokladně, vybráním stolu bude otevřený účet na tento stůl a pokladnu přesunut. Tlačítko PŘESUNOUT MIMO STOLY účet přesune bez přiřazení ke konkrétnímu stolu.

clip0758

 

Přesunutí účtu při uzavírání pokladny

Pokud existují na pokladně nějaké otevřené účty, budete na ně při uzavírání pokladny (ukončení směny) upozorněni. Jestliže je však pokladna propojena s jinou pokladnou (pokladnami), získáte možnost před uzavřením tyto účty na ostatní pokladny přesunout.

clip0759

 

uziv_tip_icon

IP adresu pokladny naleznete pod dlaždicí Centrum pomoci v části Nastavení Wifi. Pokud je pokladna připojena kabelem, najdete přidělenou IP adresu v nastavení systému Android v části Bezdrátová připojení a sítě » Další » Ethernet.

dulezite_sdeleni_icon

Propojené pokladny by měly mít nastavenou pevnou IP adresu, aby se např. po jejich vypnutí či restartu nezměnila. Při změně IP adresy bude propojená pokladna nedostupná a bude ji nutné znovu pod správnou adresou přidat. O možnosti nastavení pevné IP adresy se informujte u svého správce sítě.

Přesouvání účtu je zatím jednosměrné, tj. jen z propojených pokladen.

Ve všech pokladnách musí být verze Dotykačky 1.241 a vyšší a musí sdílet stejné úložiště (cloud).

nahoru