Objednávkové služby
<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> Objednávkové služby |
Navigace: Služby a rozšíření > |
» Dostupné pouze v Dotykačce NEOMEZENĚ. « |
---|
Na záložce Objednávkové služby ve Vzdálené správě najdete aktuálně podporované i připravované integrace s online objednávkovými systémy a rozvozovými službami. Míra integrace každé služby je závislá na možnostech dané služby. Možnosti spolupráce s pokladnou mohou tedy být u každé služby jiné v závislosti na tom, co všechno služba nabízí zákazníkům a zda je možné veškeré tyto funkce propojit s pokladním systémem. Taktéž tedy mohou být rozdílné i možnosti konfigurace u každé služby. Jsou podporovány služby Bolt Food, Wolt a Wolt Retail a připravuje se Vyzvednisi.cz, které má prozatím ve Vzdálené správě samostatnou sekci.
Nejprve je nutné v této části zapnout propojení s preferovanou službou, vytvořit kategorie (sekce) a do nich umístit již vytvořené produkty z pokladny. Kategorie v objednávkových systémech jsou tedy zcela nezávislé a nesouvisí s vytvořenými kategoriemi v pokladně. Do těchto kategorií pak vložíte produkty, které již máte vytvořené v pokladně. Produkty jsou naopak pro objednávkové systémy a pokladnu stejné. U produktů je pak ještě nutné aktivovat Prodej s sebou a nastavit pro něj uplatňovanou sazbu DPH (viz zabalený postup níže). Následně již můžete odbavovat objednávky přímo v pokladně.
Aktivovat Prodej s sebou u produktů prodávaných prostřednictvím objednávkových služeb lze nejjednodušeji ve Vzdálené správě. Abychom Prodej s sebou nastavili u všech produktů najednou, využijeme funkci Hromadný výběr. Ve Vzdálené správě tedy přejděte na záložku Seznamy » Produkty, v horním panelu ťukněte na tlačítko Hromadný výběr a vyberte nabízené produkty v objednávkových službách. Ty tlačítky + přidejte na pravou stranu. Jakmile máte vybrané všechny produkty, tlačítkem Upravit pod přidanými produkty otevřete hromadné úpravy. Zde v části Základní zatržítkem aktivujte položku Prodej s sebou, přepněte přepínač do polohy ON a z rozbalovacího menu vyberte odpovídající sazbu DPH. ![]()
Nakonec tuto změnu uložte, tlačítkem ve spodní části. U všech vybraných produktů bude aktivován Prodej s sebou s nastavenou sazbou DPH. |
Postup propojení si ukážeme na službě Bolt Food. Jestliže Bolt Food ještě nevyužíváte a chtěli byste, stačí vyplnit tento formulář. Pro propojení potřebujete tzv. External ID, které vám Bolt přidělí. Jakmile vytvoříte nabídku níže uvedeným postupem, kontaktujte Bolt, aby vám aktivoval objednávky. Pak bude možné zveřejnit nabídku a objeví se na stránce vašeho podniku v dané službě.
U Woltu budete mít propojení již nastaveno od Dotykačky. Jakmile tedy dostanete zprávu o hotovém propojení, stačí jen vytvořit menu podle postupu níže.
•Pokud již Bolt používáte a máte přímo v Boltu vytvořené menu, aktivací objednávek bude menu v Boltu smazáno a nahrazeno menu v Dotykačce. Je tedy nutné mít v Dotykačce menu již vytvořené a teprve poté požádat Bolt o aktivaci objednávek. V případě, že se vám nedaří synchronizace, podívejte se na konec této kapitoly. •V případě Woltu je nutné nejprve vytvořit menu, zadat provozní dobu, odhlásit se z aplikace Wolt Merchant a až poté zapnout synchronizaci objednávek! |
Přihlaste se do webového rozhraní Vzdálené správy. V levém panelu záložek zvolte Integrace a poté Objednávkové systémy |
Bude zobrazen dialog pro vložení ID čísla (External ID od Boltu). Toto číslo dostanete, pokud zažádáte na stránkách Boltu či jiné služby o registraci restaurace. Vložte tedy přidělené ID číslo vašeho podniku pro danou službu a potvrďte tlačítkem PROPOJIT. |
Kliknutím na PŘIDAT SEKCI |
Jakmile přidáte první sekci, můžete do ní vložit položky, tj. produkty, upravit jí nebo smazat. To vše tlačítky |
Pro přidání produktu ťukněte na tlačítko PŘIDAT POLOŽKU. Bude zobrazen jednoduchý dialog s vyhledávacím polem |
Pořadí produktů v sekci změníte podržením ikonky Po přidání a nastavení všech produktů tlačítkem Ťuknutím na na tlačítko SPRAVOVAT PROPOJENÍ |
•Další vlastnosti produktů platné pro objednávkové služby naleznete v seznamu produktů, pokud otevřete detail produktu. •Jestliže v pokladně smažete produkt, který je součástí menu pro objednávkové služby, bude zde označen červenou barvou. |
Po zveřejnění se tlačítko ZVEŘEJNIT NABÍDKU změní na POVOLIT / ZAKÁZAT OBJEDNÁVKY. Můžete tak jednoduše zapínat či vypínat možnost objednávek pro vaše zákazníky.
Výše uvedený postup je sice platný pro službu Bolt Food, pro ostatní objednávkové služby však bude podobný. Podle toho, co daná služba podporuje, může být rozdíl v možnostech nastavení pro sekce či nabízené produkty, respektive v konfiguraci nabídky pro danou službu. |
Nyní se můžete přesunout do poklady a zde objednávky odbavovat. Dostupnost jednotlivých produktů pro objednání lze upravovat také na pokladně v tomto nastavení.
Pokud je po spuštěné synchronizaci vrácena chyba, budou v pravé části automaticky zobrazeny kontaktní informace na podporu Boltu. V tomto případě je totiž vždy nutné dotazem ověřit, zda Bolt pro váš podnik správně nastavil a aktivoval synchronizaci. To zjistíte právě na zobrazených kontaktech. ![]()
Zároveň je v této části možné pomocí tlačítka provést opakovanou synchronizaci, pokud první synchronizace skončila chybou. To je vhodné v případě, že jste publikovali menu ještě před aktivní synchronizací. Jakmile tedy dostanete z Boltu informaci, že máte synchronizaci aktivní, můžete ji znovu spustit kliknutím na ikonku se šipkou. ![]() |