Na záložce Seznamy » Zákazníci vidíte přehled všech vytvořených zákaznických účtů. Každou provedenou platbu na pokladně můžete přiřadit k zákaznickému účtu. V případě, že v jednotlivých produktech nastavíte počet bodů, budou tyto body zákazníkovi po zaplacení produktu připsány na jeho účet. Zákaznické účty můžete vytvářet jak přímo v dotykové pokladně, tak prostřednictvím Vzdálené správy.
Na záložce Seznamy » Slevové skupiny určujete pravidla pro vytváření slev na všechny produkty. Pokud k zákaznickému účtu přiřadíte určitou slevovou skupinu, bude nastavená sleva v této skupině automaticky aplikována na celý účet s přiřazeným zákazníkem.
Pomocí funkce Hromadná úprava můžete vybrat více položek, které lze přesunout do jiné kategorie, smazat, či upravit u nich třeba daňovou sazbu, či jiné parametry.
|
|
|
Ve Vzdálené správě lze zákazníky také hromadně naimportovat z připraveného csv. souboru. Ten má stejnou strukturu jako soubor, který získáte exportem zákazníků ze Vzdálené správy. Import a export položek však podporuje pouze Dotykačka NAPLNO. |
Jak vytvořit zákaznický účet?
|
Na záložce Seznamy » Zákazníci Tlačítkem |

|
Doplňte do jednotlivých polí odpovídající informace o zákazníkovi. Podrobný popis polí najdete pod níže pod obrázkem. Jakmile vyplníte všechny požadované údaje, uložte volby ťuknutím na tlačítko Uložit. |

Jméno |
Jméno zákazníka (jediné vyžadované pole) |
Příjmení |
Příjmení zákazníka |
Číslo zákazníka |
Interní číslo zákazníka vygenerované pokladnou |
Název firmy |
Název podniku zákazníka |
Externí označení |
Vlastní volitelné označení zákazníka |
IČO / DIČ |
IČ zákazníka / DIČ zákazníka, pokud vložíte IČ, můžete kliknutím na ikonku |
Adresa / Město / PSČ |
Adresa zákazníka |
Vyberte zemi |
Země (národnost) zákazníka. Standardně je zde vyplněna země, která je nastavena v Nastavení pokladny. Výběrem země začíná aktivace při prvním spuštění pokladny. |
E-mail / Telefon |
Kontaktní informace |
Datum narození |
Datum narození zákazníka |
Datum expirace |
Datum, kdy dojde k ukončení platnosti zákaznického účtu. Před nastavením data je nutné tuto volbu aktivovat pomocí zatržítka. |
Slevová skupina |
Pokud, že máte na nastavené vlastní slevové skupiny, můžete je zákazníkovi přiřadit pomocí tohoto rozbalovacího menu. Slevové skupiny vytvoříte na záložce Slevové skupiny. |
Zobrazovat |
Pomocí této volby lze zákaznický účet dočasně skrýt bez nutnosti ho mazat. |
Aktuální kredit |
Aktuální výše zákaznického kreditu. Zobrazuje se pouze, pokud má zákazník nějaký nevyčerpaný kredit. |
Dostupné sestavy |
Odkazy na související datové sestavy. |
Interní poznámka |
Vlastní poznámka |
Počet bodů |
V tomto poli vidíte aktuální stav bodů zákazníka. Můžete také zadat vlastní výchozí bodovou hodnotu. |
Čárový kód |
V případě, že do tohoto pole vložíte čárový kód, můžete pro přiřazení zákazníka k naúčtovaným položkám jednoduše naskenovat tento čárový kód pomocí čtečky nebo použít EM čipy. |
Hlavička pro tisk |
Zde zadaný text bude po přiřazení zákazníka k účtu vytištěn na účtence. |
Štítky |
Podle štítků zadaných do tohoto můžete zákazníky označovat a vyhledávat. Více u štítcích najdete v této kapitole. |
|
Zákaznickou slevu je možné přiřadit kdykoliv, dokud neuzavřete účet stisknutím tlačítka Vystavit účet na hlavní obrazovce Dotykačky. Po stisknutí tlačítka Vystavit účet je účet uzavřen, proto již není možné s cenou jakkoliv hýbat. Dokud však účtujete produkty, stačí kdykoliv před stisknutím tlačítka Vystavit účet načíst čtečkou zákaznickou kartu či přiřadit zákaznický účet ručně a podle nastavené slevy se tato aplikuje na otevřený účet zákazníka. |
Jak spravovat slevové skupiny?
Pomocí slevových skupin můžete určit slevu v určité výši, platnou pro všechny produkty, kterou poté přiřadíte konkrétnímu zákazníkovi. Tuto slevu k zákazníkovi přiřadíte při tvorbě nebo editaci zákaznického účtu popsané výše.
|
Vyberte záložku Slevové skupiny |

|
V dialogovém okně pro vytvoření a editaci slevových skupin vyberte název skupiny a výši slevy a potvrďte tlačítkem ULOŽIT. Tlačítkem |

Video: Zákazníci a věrnostní program
klikněte na tlačítko
. Pokud již máte nějaké účty vytvořené, tlačítkem
zvolený účet upravíte nebo smažete. Kliknutím na tlačítka
zobrazíte
zákazníky vyexportujete, tlačítkem
. Jestliže máte aktivní 
