S Mobilním číšníkem se pracuje stejně jako s Dotykačkou. Práce s účty je velmi rychlá a jednoduchá. Mobilní číšník podporuje většinu pokladních operací. Výjimkou je prodej v pověření a zástupci a podkategorie.
Mobilní číšník podporuje práci se zákaznickým kreditem prostřednictvím speciálních produktů Vyplatit kredit a Dobít kredit. Více informací o zákaznickém kreditu najdete v této kapitole.
Účtujeme s Mobilním číšníkem
Na hlavní obrazovce Jakmile máte hotovo, ťukněte na spodní panel s informacemi o účtu |
![]() |
![]() |
V přehledu otevřeného účtu vidíte naúčtované položky. Účet nyní můžete zaparkovat Zvolením volby ZAPLATIT Pokud ťuknete na zvolenou položku účtu Jestliže máte v nastavení hlavní pokladny aktivní prodej s sebou, může být (dle preferovaného nastavení této funkce) před zaplacením účtu zobrazen dialog s výběrem typu prodeje TADY / S SEBOU. Stejně tak bude zobrazen dialog pro zadání ceny / množství, jestliže jsou u produktu na hlavní pokladně aktivní odpovídající volby. |
![]() |
![]() |
![]() |
Podle nastavení plateb na hlavní pokladně bude po zvolení platební metody zobrazen dialog pro vložení spropitného nebo zadání přijaté částky pomocí definovaných mincí a bankovek. Tlačítkem Zaplaceno pak účet zaplatíte vybranou platební metodou a uzavřete. |
![]() |
![]() |
Pokud vlastníte bezdrátový platební terminál, bude při platbě kartou částka propsána přímo na platební terminál. Jinak je transakce v pokladně jen zaregistrována s touto platbou a je nutné následně ručně zadat placenou částku na terminálu a fyzicky platbu kartou provést. |
Možnosti otevřeného účtu
Možnosti účtu zobrazíte ťuknutím na ikonu (viz obrázek výše) u otevřeného (zaparkovaného) účtu. Otevře se dialog s několika ikonami, které nabízejí další operace s celým účtem nebo s položkami na tomto účtu.

•Ťuknutím na PŘIDAT POZNÁMKU lze k účtu přiřadit poznámku, kterou pak uvidíte v přehledu otevřených účtů.
•Tlačítko ZVOLIT ZÁKAZNÍKA nabídne vytvořené zákaznické účty v Dotykačce. Můžete tak vyhledat účet přiřadit ho konkrétnímu zákazníkovi.
•Volba STORNOVAT ÚČET celý účet stornuje.
•SLEVA umožní vybrat či zadat slevu na celý účet v %.
•Pokud chcete zaplatit jen část účtu, použijte tlačítko ROZDĚLIT ÚČET (viz dále).
•Stejné položky několikrát naúčtované sloučíte pod jednu položku s odpovídajícím počtem kusů tlačítkem SLOUČIT POLOŽKY.
•Tlačítko PŘESUNOUT ÚČET přesune účet na vybraný stůl nebo mimo stůl.
•Možnost S SEBOU je zobrazena v případě povolení funkce Prodej s sebou v hlavní pokladně.
•Informace o provedených transakcích v Mobilním číšníkovi najdete standardně v Historii na hlavní pokladně. •V tomto nastavení na hlavní pokladně určíte, zda se má při platbě prostřednictvím Mobilního číšníka otevírat pokladní zásuvka. |
Rozdělení účtu
Dialog pro rozdělení účtu je dostupný na obrazovce s otevřeným účtem nebo prostřednictvím tlačítka v menu otevřeného účtu, případně po dlouhém stisknutí tlačítka ZAPLATIT. Rozdělení položek na účtu provedete tlačítky - + nebo tlačítkem 123
kdy se zobrazí číselná klávesnice pro zadání množství dané položky k zaplacení. Stejná klávesnice bude zobrazena také po ťuknutí do pole s výchozím množstvím
. V případě použití klávesnice, zadejte množství k rozdělení / zaplacení a potvrďte tlačítkem ROZDĚLIT.
Jednoduše tak určíte produkty, které chce zákazník zaplatit zvlášť. Tlačítkem + přidáte položky k placení a tlačítkem - je odeberete. V dolní části je zobrazována hodnota oddělených položek, tedy těch určených k zaplacení. Nakonec ťukněte na tlačítko ZAPLATIT
a vybrané položky budou přidány na samostatný účet k zaplacení. Když odeberete celé množství jedné položky, v dialogu bude tato položka přeškrtnutá.
Rozdělené položky k zaplacení můžete také pomocí tlačítka zaparkovat a vytvořit tak vlastně nový otevřený účet s těmito položkami, který zaplatíte později.
Jakmile rozdělené položky zaplatíte, zůstane k zaplacení ještě původní účet se zbývajícími položkami. Ten můžete zaparkovat, zaplatit nebo opět rozdělit. Takto lze pokračovat až do zaplacení všech zbývajících položek na účtu. Tlačítkem rozdělení účtu zrušíte.
![]() |
![]() |
Otevřené účty a mapa stolů
Z hlavní obrazovky Mobilního číšníka se dostanete k přehledu otevřených (zaparkovaných) účtů a také k mapě stolů. Práce s těmito položkami je opět jednoduchá a podobná filozofii Dotykačky. Zobrazení otevřených účtů lze omezit jen na účty vystavené aktuálně přihlášeným uživatelem (volba Jen moje účty v záhlaví). V opačné případě budou zobrazeny i otevřené účty vytvořené jinými uživateli.
![]() |
![]() |
V seznamu otevřených účtů vidíte všechny aktuálně zaparkované účty bez ohledu na to, zda jsou přiřazeny ke konkrétnímu stolu či nikoliv. Ťuknutím na zvolený účet ho aktivujete a přesunete se zpět na hlavní obrazovku s produkty a kategoriemi. Účet je nyní aktivní a tak standardním vybíráním produktů z dlaždic je na tento účet opět přidáváte. Tuto možnost použijte v případě, že si hosté, kteří již mají otevřený účet, přiobjednávají další položky.
Jakmile přidáte nové položky, ťukněte na spodní řádek s informacemi o účtu (viz první obrázek) a účet opět zaparkujte či zaplaťte.
Shodné možnosti nabízí také mapa stolů. Ťuknutím na zvolený stůl otevřete účet a přidáváte na tento stůl položky. Stejně jako v Dotykačce, je stůl s již otevřeným účtem označen fialovou barvou.
Blokování úpravy účtu
Aby se zamezilo úpravě účtu v jednom okamžiku na dvou místech (hlavní pokladně a Mobilním číšníkovi), dochází k tzv. blokování účtu. Účet je zablokován v případě, že je na hlavní pokladně nebo v Mobilním číšníkovi aktivní tedy opět otevřený - v režimu přidávání položek.
Pokud si na hlavní pokladně či v Mobilním číšníkovi otevřete zaparkovaný účet, který je jinde aktivní, bude zobrazeno upozornění a nebude možné účet upravit. Abyste mohli s účtem dále pracovat, je nutné ho, tam kde je otevřený, zaparkovat. Obrázek níže ukazuje upozornění v Mobilním číšníkovi:

V dotykové pokladně je pak situace podobná. Aktuálně upravovaný účet v Mobilním číšníkovi není možné v zaparkovaných účtech otevřít:

Tisk objednávek a účtenek
Pro tisk účtenek přímo z Mobilního číšníka je nutné zařízení s nainstalovaným Mobilním číšníkem spárovat s mobilní bluetooth tiskárnou, případně můžete využít i tiskárnu připojenou k hlavní pokladně. Jakmile tiskárnu spárujete, budete ji moci vybrat v nastavení Mobilního číšníka. Pak se vždy po uzavření účtu na této tiskárně vytiskne účtenka. Tisk účtenek tedy probíhá buď na spárované tiskárně z číšníka nebo na tiskárně hlavní pokladny.
Tisk objednávek je vždy záležitostí hlavní pokladny, tzn. pokladny, se kterou je Mobilní číšník spojený. Pokud máte v nastavení tisku Dotykačky u tiskárny definovanou tiskovou úlohu pro tisk objednávek, bude po zaplacení účtu či jeho zaparkování vytištěn na této tiskárně bon.
Majitelé licence Dotykačka NEOMEZENĚ mohou pro tisk účtenek z Mobilního číšníka využít i LAN tiskárnu a nejsou tak limitování umístěním tiskárny. Pomocí filtru zařízení v tiskové úloze mohou také specifikovat, z jakých zařízení (pokladen nebo Mobilních číšníků) bude možné na této tiskárně tisknout. V rámci ostatních licencí je možné využít pro tisk účtenek mobilní bluetooth tiskárnu. |